wtorek, 7 maja 2013

RHYTHM BABOON - mix and interview

Oddaję w Wasze ręce bardzo ciekawy miks przygotowany  przez mieszkającego w Gdańsku zdolnego i przemiłego producenta i DJ'a Rhythm Baboona. Miks powstał na potrzeby mojej czwórkowej audycji o nazwie Basstion. Tytułem wprowadzenia proponuję krótki wywiad z Szymonem - bo tak nasz bohater ma na imię.


Wcześniej posługiwałeś się pseudonimem Simc i grałeś głównie muzykę breakbeat. Skąd zatem wziął się Rhythm Baboon?
Po prostu poczułem, że breakbeat się skończył. W szczególności funky breaks. Ten gatunek stał się przewidywalny, utwory schematyczne i naszpikowane tymi samymi loopami i samplami - aż do obrzydzenia. Miałem już dość grania "bang'erowych" imprez z wesołymi i mocno wokalnymi kawałkami. Poczułem również świeży powiew ambitnej zbasowanej muzyki. Taka muzyka, jako kontynuacja mojej fascynacji takimi brzmieniami jak 2-step / UK garage, w naturalny sposób zadomowiła się w mojej głowie.

Od jak dawna produkujesz i co skłoniło Cię by tworzyć własne nagrania?
Pierwsza styczność z produkcją to jeszcze czasy ogólniaka. Wraz z bratem oraz kilkoma innymi ziomkami bawiliśmy się w hip-hop i próbowaliśmy kleić bity na komputerkach takich jak Amiga czy wczesne "pecety" 286. Wtedy również zafascynowałem się DJ'owaniem i właśnie na tej działalności skupiłem sie na długie lata. Produkowanie stało się pobocznym, mniej istotnym zajęciem. Dopiero kilka lat później coś spowodowało, że eksperymentowanie z dźwiękami i produkcja muzyki pochłonęła mnie bez reszty i zaczęła sprawiać mi niesamowitą przyjemność.

Dużo czasu spędzasz w studiu?
Niestety nie żyję z muzyki i muszę pracować, więc nie zawsze mam czas by posiedzieć w studiu - przynajmniej tak długo jak bym tego pragnął. Myślę jednak, że i tak na tworzenie przeznaczam sporo czasu.

Jesteś również grafikem. To twoje główne zajęcie czy jednak pierwszeństwo ma muzyka?
Grafika to dla mnie równie wielka pasja jak muzyka. Różnica polega na tym, że grafika stanowi moje główne źródło dochodu. W związku z tym ma niestety ma pierwszeństwo.

Jak określiłbyś swoja muzykę? Mam wrażenie, że choć jesteś świadomy nowych brzmień, gatunków i trendów, nie gonisz za modą i nie trzymasz sie kurczowo żadnego stylu....
"Future bass electronic music" - tak określiłbym swoje brzmienie. Jest na tyle ogólnikowe i szerokie, że można tutaj zmieścić wszystkie gatunki, w obrębie których sie poruszam. Zarówno jako producent jak i DJ. Nigdy nie gonię za modą, staram się być zawsze o jeden krok z przodu. Jeśli coś staje się popularne, zbyt modne to automatycznie przestaje mnie kręcić.

Producenci, płyty, nagrania, które miały na ciebie największy wpływ...

Nie potrafię ich wymienić. Słyszałem wiele fascynujących albumów i jeszcze więcej niesamowitych utworów... Każdy z nich na pewno zostawił coś w mojej głowie.

                                                       Apomallari (Mr. Deeked i Rhythm Baboon)

Co uważasz za swój największy dotychczasowy sukces?
Nie wiem czy moje dotychczasowe dokonania można rozpatrywać w kategoriach sukcesu. Wierzę w to, że prawdziwe sukcesy dopiero przede mną. Kilka razy udało mi się jednak osiągnąć cel, który wcześniej funkcjonował tylko w sferze moich marzeń. I to jest satysfakcjonujące.
Najbardziej cieszę się z EPki nagranej dla Concrete Cut. Również z innych releasów i remixów jakie miałem przyjemność zrobić. "Jaram" się także występem z Apomallari w Berlinie oraz tym, że niebawem zagramy tam ponownie. Także faktem, że zaprosiłeś mnie do nagrania miksu dla Basstionu.

Plany na najbliższe miesiące - także te wydawnicze. Wiem, że w tzw. "szufladzie" masz sporo nowej, niewydanej muzyki...
W najbliższych miesiącach powinna ukazać się w końcu druga EP-ka Rhythm Baboona ale w tym momencie nie chciałbym zdradzać więcej szczegółów. Co do dalszych planów to w przygotowaniu jest tez Epka z projektem Apomallari (bardziej technicznie zorientowany projekt Rhythm Baboona oraz jego brata-bliźniaka o pseudonimie Mr.Deekeed - przyp. Harper). 

Opowiedz o miksie, który przygotowałeś dla Basstionu....

Mam nadzieję że udało mi się zbudować miks, który w niebanalny sposób zabierze słuchacza w podróż po współczesnej zbasowanej elektronice. Zawiera sporo świeżej muzyki - w tym nowe produkcje Teielte i En2aka a także kilka niepublikowanych wcześniej utworów mojego autorstwa.


RHYTHM BABOON - Basstion Mix


intro
rhythm baboon - moist demo | dub
stabber - huh! | martin zimmerman remix
darksky - hequon
rhythm baboon - sellin drugz demo | dub
2562 - winamp melodrama
boddika - beats me
lazer sword - sound sane
rhythm baboon - baghdad bass | soon
sinjin hawk - promnite
thomas white - rainbow
l-vis 1990 - not mad
rhythm baboon - rother more | soon |
booty hunt - thick gurlz
cashmere cat - aurora
s-x - bricks
en2ak - zombie with shootdown syndrome
flosstradamus - from the back | lunice remix
reso - coronium | doshy remix
rhythm baboon - untitled | dub
teielte - drumatic science
hysee - plusmigration | soon - cx digital


Przydatne linki:

Rhythm Baboon
https://soundcloud.com/rhythmbaboon
https://www.facebook.com/RhythmBaboon
http://www.mixcloud.com/rhythmbaboon/

Apomallari
www.soundcloud.com/apomallari
https://soundcloud.com/sfinks700/sfinks-podcast-5-apomallari

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz